Vazduh pod pritiskom
Atmosferski vazduh sadrži vlagu koja se pri sabijanju u kompresorima i u toku transporta kroz instalacije pretvara u vodu. Voda izaziva koroziju, vrši spiranje ulja za podmazivanje na mašinama, u farbarama utiče na kvalitet farbanja.
U kontaktu sa uljem stvara emulziju i izaziva začepljenje dizni i mlaznica na raznim uređajima. Generalno, stvara velike probleme u toku eksploatacije kod svih pneumatskih komponenti. U praksi se pokazalo da komponente koje rade u sistemu bez sušača vazduha imaju skraćeni vek trajanja i do 3 puta od normalnog a u mnogim slučajevima nije uopšte moguće obezbediti normalan rad elemenata, kao kod nekih elektro-ventila.
Dok je u farbarama problem drugačiji, kada ima vlage u vazduhu nemoguće je naneti homogen sloj farbe, javljaju se “krateri” na farbanoj površini. Sve ove probleme moguće je veoma uspršno rešiti postavljanjem sušača vazduha u sistem
|